Gå til hovedindhold

KUBO

En læringsteknologi, hvor kodning er gjort simpelt som et puslespil

  • Læs op

Indhold

    Drenge leger med KUBO i klassen

    I vores samfund er der et stadig større behov for viden om og forståelse af teknologier og computere - og især vore børn får i fremtiden brug for digitale kundskaber. Derfor har teamet bag KUBO opfundet robotten, der gør læring om teknologier og programmering til en leg og tilgængelig for børn i en ung alder.

    Kubo bevæger sig rundt på brikker med en chip i, og barnet kan derfor bestemme bevægemønstret og sammensætte en rute som et simpelt puslespil. Der er forskellige sværhedsgrader, og KUBO kan derfor også bruges til samarbejdsøvelser mellem flere børn i skolen.

    (EN) KUBO

    A learning technology where coding is made as simple as a jigsaw puzzle.

    In our society there is a greater need of knowledge and understanding of technologies and computers - and especially our children will face a huge need for digital competences. That is why the team behind KUBO invented the robot, that turns learning about technologies and programming into a game and accessible for children at a young age.

    KUBO moves around on pieces with a chip inside, and the child can decide the moving pattern and create a route like a simple jigsaw puzzle. It contains different levels of complexity, and KUBO can be used for exercises of co-operation in groups of children in the school.

    Sidst opdateret: 27. oktober 2023